12 maj 2011

Frukt och loppisfynd.

I dag har vi gått upp sent. Noel körde ett nattrejs så då får man sova igen på förmiddagen istället. Så nu sitter jag här framför datorn och äter min frukost medan Noel glatt leker med sina bilar. Om några timmar ska vi hämta Stella från skolan och åka iväg och leka med kompisar.

Jag köpte lite jordgubbar igår. Jag ÄLSKAR jordgubbar och brukar äta litervis under sommaren. Dagens frukttallrik ser ut så här. Mumsigt!

I helgen hann jag med en kort tur på loppis. Jag hittade den här underbara pottan i porslin. Rosorna på är helt underbara. Jag har inte funnit den perfekta platsen för den än men det ska jag nog göra. Jag funderar på om jag ska plantera något i den och ha ute på altanen. Men jag är inte säker på att jag vågar för jag vill ju inte att pottan går sönder. Ja, vi får se vart den hamnar.

Boken "Sagan om den lilla lilla gumman" hittade jag också. Jag är väldigt förtjust i Elsa Beskow så denna fick följa med hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar