26 maj 2011

Om att klippa en ett och halvtåring.

Noels alldeles för långa hår började bli jobbigt att titta på. Eftersom inte den här mamman kan klippa hår kom käraste Hanna till undsättning. Mamman bakade kakor för att ha något att muta med. De stora barnen var på övervåningen och lekte och lilla Ilse satt och tittade på.

En nöjd Ilse med god kaka.
Då börjar vi. Trumpen men inte helt avig.

Får man en kaka så kan man vara glad...

...en liten stund i alla fall. Handen börjar febrilt vifta bort saxen.

Jag vill INTE meeeer!
Sluuuuuuuuta! Ta mig härifrån.
Så här snygg är man när man är nyklippt. Lite finns det att fila på men det får vi ta en annan dag när han är på lite bättre humör.

3 kommentarer:

  1. Vad fin han blev och på den sista bilden ser han ju dessutom väldigt glad och nöjd ut. ;)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Inte alldeles helt lätt ;)
    Här hemma använder vi hårtrimmer till man och son, för jag kan inte heller klippa. Lättare att sköta tjejernas hår som bara är att toppa rakt av.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Min plats i solen: Efter att ha fått kramas en kvart var han i full färd med att leka igen.

    Husfrun: Jag hade inte hjärta att ta hårtrimmern. Han har så fiiiint hår.

    SvaraRadera