31 maj 2011

Symötestisdag - plötsligt händer det.

Jag har inte sytt något fantastiskt men jag har i alla fall suttit vid symaskinen. Helt otroligt.

Jag har äntligen sytt skynket som ska hänga för Stellas dörröppning. Det är så fasligt tråkigt att sy långa raka längder så det drar jag mig för. Men nu är det gjort och det som saknas är en gardinstång. Den kommer förhoppningsvis på plats ikväll.

Jag har faktiskt påbörjat att sy en gardin till köket av de där gamla köksgardinerna som jag visade för ett bra tag sedan. Den ska säkert vara klar till nästa vecka.

Som man ju brukar säga: "Plötsligt händer det."

5 kommentarer:

  1. Fint. Håller med. Ibland bara händer det att man gör klart nåt man tänkt göra länge. Det känns braefteråt.

    SvaraRadera
  2. Håller med. Det är tråkigt att sy långa raka stycken. Vilket sött tyg.

    SvaraRadera
  3. SV; Tack! Hon använde den direkt så jag tror att hon uppskattade uppvakningen fast hon egentligen inte gillar att bli gratulerad.

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Härlig känsla det där, när man liksom överraskar sig själv med att göra något som man dragit på... Kul att du fått fart på symaskinen:)

    Och tack för fina kommentarer hos mig, den senste tiden. Det värmer!

    Godnattkram fr Maja

    SvaraRadera
  5. Fia: Ja det känns helt klart bra efteråt.

    Hundra procent husmor: Tyget är jättegulligt. Min tjej älskar fjärilar och kryp.

    Linda:Vad roligt! Då blir man extraglad.

    Husmorsskolan: Det kändes väldigt kul att sy igen fast det bara var tråkiga raka sömmar. Kanske får jag till något mer kreativt snart också.

    kram på dig Maja!

    SvaraRadera