03 maj 2011

Mogonstund har bitter smak.

Vår kille är ju inte känd för att sova. Hur vi än vrider och vänder på hans sovtider så blir det inte bra. Han sover inte en minut mer än åtta timmar och för det mesta vaknar han minst en gång under det passet och ska ha uppmärksamhet. Jättejobbigt! I dag gick Plopp och jag upp klockan fem. Klockan FEM! Jag är ingen morgonmänniska. Jag är allt utom morgonpigg. Det här med morgonstund förstår jag mig inte alls på men jag får väl helt enkelt lära mig. Vad kan man ha för morgonprojekt för bara sitta och glo blir jag deppig av.

Stellamyran väckte vi i vanlig tid. Morgonmackan äter man framför bolibompa. Dålig morgonvana men det är mysigt.

Noel sitter vid bordet med pappa och jobbar på att skära macka med osthyvel. Det gick sådär.

Snart ska en Plopp sova igen och då ska den här mamman stänga av alla telefoner och också bege sig till drömmarnas land. Mycket konstiga sovvanor i den här familjen helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar