27 maj 2011

Önskningar för dagen.

Vaknade hur trött som helst idag. Så där så det känns i hela kroppen. Hjärnan tog nog två timmar på sig att vakna. Min förhoppning för dagen är:

  • att Noel inte är så gnällig och klängig utan att den där glada lekande Ploppen kommer tillbaka. Han verkar tillfälligt försvunnen.
  • att solen kommer fram och torkar upp marken och värmer på så vi kan leka ute på en gräsmatta någonstans i eftermiddag.
  • att om regnet inte upphör så orkar jag ta med mig barnen till Naturhistoriska och titta på djur.
  • att kvällen blir mysig med kramiga barn i soffan och pussig och kramig man som lägger barnen och sen vill se film tillsammans med mig.
Det önskar jag mig idag.

Resultat:
  • Noel har varit helt okej men fortfarande gnällig.
  • Solen visade sig men inte tillräckligt för att vilja spendera några timmar på en gräsmatta.
  • Det blev utflykt till badhuset och sen en tur till Babyproffsen.
  • När vi kom hem var vi så trötta så vi låg i soffan allihop och kramades och pussades lääänge.
  • Nu är klockan 22.00 och vi har nyss kommit hem från att hämtat bokhyllor hos en kompis och nu bumsas barnen i säng. Får se om vi orkar se film.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att dagen blev rätt bra. Hur gammal är Noel? Är det trots? Min Lilly är inne i nåt utvecklingsprång i vecka 47, hon kan verkligen få raseriutbrott ibland :) Hoppas våra barn blir lugna och glada snart igen :) kram

    SvaraRadera
  2. Linda: Ja det var en riktigt lyckad dag! Skulle tro att det är någon form av trotsperiod. Jag ser allt som händer som en fas. Bara att ta sig igenom. Han är 1½ år vilket är en jobbig ålder. kram

    SvaraRadera