26 maj 2011

Knoppar.

Rabatterna börjar se fantastiska ut. Gröna i alla varianter av grönt. Inte så mycket färg ännu men massor med knoppar. Knopparna tycker jag är minst lika vackra som blommorna. I alla fall så här i början av säsongen för det känns som sommaren står och väntar och man har allt framför sig. Det är en skön känsla.

Nu längtar jag efter värme och sol. Sommaren står för dörren men det känns inte riktigt så. På onsdag är det 1 juni och då säger Stella att det är sommar. Jag väljer att tro på henne.

Vallmon dignar av knopp i år. Jag har räknat till 12 men jag tror att fler är på gång.


På pionen finns bara en knopp men jag är lycklig för att den kommer blomma. Det gjorde den inte förra året.
Rosorna har också massor med knopp och liljorna. Det kommer bli så vackert i rabatterna om någon vecka eller två. Jag längtar. Mest glad är jag för vallmon och pionen. De är så vackra.

2 kommentarer:

  1. Härligt med alla knoppar Dorro och jag håller med dig, knoppar är otroligt vackra. De är fulla av förväntan och hopp. Snart blommar de vackert hos er. :)

    Sköt om dig kära du!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Min plats i solen: Snart blommar det. Jag längtar. Då ska jag vara ute och titta i timmar (om solen skiner). kram

    SvaraRadera