05 maj 2011

Den tråkiga dagen hittills.

Nu har jag har gjort som jag sa i förra inlägget.

Jag har lagt Noel att sova. Han ser väldigt pigg ut här på bilden men tio minuter senare sov han. Tyvärr sov han inte lika länge som han brukar så jag hann inte riktigt vila som jag hade hoppats.

Jag fixade ordning frukost till mig och åt den i lugn och ro till Noels somnasång. Pappret som syns i bakgrunden ska jag använda på mina krukor när jag har får hem dem.

Tidningarna hamnade på sängbordet. Jag öppnade inte en enda. Ljuset ser lite skumt ut måste jag säga men det var mysigt.

Jag har även hunnit med att äta lunch. Till lunch blev det omelette med en sallad till. Med mycket vinegrette.

Noel har haft roligt i sin hoppgunga en ganska lång stund men nu verkar det som han börjar tröttna så jag får skriva fort.

Motivation har jag inte fått. Har ingen lust med någonting faktiskt. Och mannen ska iväg på aktivitet med jobbet ikväll så även kvällen blir lång. Noel och jag får bänka oss i soffan under en filt och kramas och titta på dålig tv helt enkelt. Jag tror kanske att vi ska ta oss en liten promenad innan det och leka lite i sandlådan.

Huvudvärken och illamåendet kom jag på vad det är. Abstinens! Såklart! Jag har lagt av med kolhydrater och framför allt socker. Och sockerråtta som jag är så får jag ju förstås lida men står jag ut så ska det vara borta till på måndag. Bara en hel helg kvar. En helg med fredagsmys och lördagsgott och söndagsmiddag. Inga problem. Positiva tankar. Godis är äcklig. Gurka är gott.

Hjäääääääälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar