17 maj 2011

Symötestisdag - torka.

Här är det torka på handarbetsfronten. Inte för att jag inte har att göra utan för att jag har så mycket annat för mig. Det är maj och i maj tycker jag alltid att det hopar sig med saker att göra. Det är avslutningar på aktiviteter,trädgårdsarbete, uppvisningar på skolan, läger med skolan och dessutom ska jag själv iväg en sväng till Stockholm. Det händer saker i ett. Hela tiden.

Symaskinen används inte flitigt. Det enda jag har gjort de senaste dagarna är något så underligt som att förstärka sömmarna på min brudklänning. Jag provade den häromdagen bara för att se om jag fortfarande kommer i den vilket jag visst gjorde. Mycket överraskad. Men jag tyckte att sömmarna var lite dåliga så jag satte mig och sydde en söm till överallt. Så underlig är jag att jag förstärker sömmarna på en klänning som hänger som prydnad i mitt sovrum.

En fråga helt utanför temat: Om man behöver en hårinpackning vad ska man använda?

3 kommentarer:

  1. Det beror väl lite på hur ditt hår är och vad du önskar. Gå till ett parfymeri/butik och prata med dem. Själv är jag torris och jag har från BodyShop som jag är nöjd med. Tänk på att inte ta för mycket, det ger motsatt effekt!

    SvaraRadera
  2. Visst är det väl underligt hur maj tycks vara en av de mest aktiva månaderna på hela året? Åtminstone om man har barn. Det är som alla aktiviteter inom dagis och skola måste göras just i maj. ;) Roligt men väldigt intensivt. :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Alma: Tack för tipset. Ska gå dit när jag får en stund över.

    Min plats i solen: Maj är galen. Allt måste göras i maj. Det är roligt helt klart men det tar på krafterna.

    SvaraRadera