11 maj 2011

Dagen.

Jag gick upp och kände mig pigg. Pigg i huvudet och relativt pigg i kroppen. Morgonstelheten fanns där förstås men den gick att ignorera. Solen skiner inte idag men det känns varmt. Perfekt för en långpromenad helt enkelt.

Nu på morgonen har jag vikt en massa tvätt. Suck vad jag ogillar att vika tvätt men det måste göras. En maskin med tvätt har surrat runt och börjar bli klar och torkskåpet är full med kläder som snart är torra. Diskmaskinen är urplockad med lite hjälp av en Noel och disken från kvällen har ställts in i maskinen. Jag har sorterat bland Noels kläder och tagit bort allt som är för litet och jag har ätit frukost. Av frukosten fick jag inte så mycket för tydligen älskade Ploppen äggröra och yoghurt idag. Tet fick jag ha nästan helt för mig själv.

Noel har lekt i trädgården större delen av morgonen. Han älskar att vara där ute och greja med sitt. Att greja med sitt innebär för det mesta att han sitter och gräver jord och är hur nöjd som helst med sin tillvaro. Jag har spanat in all växtlighet och gläder mig över hur allt knoppas och frodas. Äppelträdet har så smått börjat blomma. Om några dagar kommer det att vara så där underbart vackert som nästan inget annat kan vara.


Snart ska jag lägga Noel att sova. Då ska jag sätta mig och läsa lite i lugn och ro. Borde även skriva ikapp lite i min dagbok. När han vaknar har jag tänkt mig en långpromenad med fika. Gå en bit och sen sätta mig på en sten medan Noel springer omkring.

Så får det bli. Vad som händer senare det vet jag inte än men det blir säkert också bra.

2 kommentarer:

  1. "Så vackert som nästan inget annat kan vara." Dagens ljuvligaste, poetiskaste sanning.

    SvaraRadera
  2. Anja: Det är ju sant. Blommande äppelträd är fantastiskt! kram

    SvaraRadera