08 juni 2011

En helt vanlig vardag.

Men då gör jag väl allt det jag inte gjorde igår idag då istället. Idag känns det roligt och jag känner mig inte pigg men igång. Övervåningen håller på att omvandlas till ett ställe som är trevligt att vara på. Idag får sovrummet sig en rejäl omgång och badrummet en rengöring. Stellas rum ska fixas när mannen kommer hem och han har lovat mig att arbetsrummet ska bli färdigstädat i helgen. Så om allt blir som jag hoppas så kommer övervåningen vara fin och som jag vill på lördag kväll och jag kommer kunna gå runt i mitt hus och njuta på söndag.

Även om det städas för fullt så har jag även idag en lugn dag. Jag har inga måsten alls utan tar allt i min takt. Om jag orkar efter storstädningen ska jag gå ut och anlägga en ny rabatt. Blommorna står på altanen och väntar på att få komma ner i jord. Eftersom en kär vän ska komma hit sedan med sin bebis så tror jag att rabatten blir av för med lite sällskap orkar man det mesta.

Ungefär så ser min dag ut idag. Hur ser din ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar