26 april 2012

Ibland får det bli snabbmat.

Ibland händer det att jag inte orkar ställa mig och laga en fantastisk lunch eller ett väldigt påhittigt mellanmål och då har jag några saker jag tar som går snabbt att tillaga. Jag är inte för färdiglagad mat eller snabba röraihopmåltider men livet tillåter inte alltid att man står och lagar näringsrik mat.

Häromveckan hittade jag en USA-hylla inne på vårt ICA och där fanns det en hel del intressanta saker. Bland annat paket med Mac&Cheese. Mac&Cheese brukar jag göra själv utan hjälp av ett färdigt paket med pulverost men jag tänkte att detta är värt att testa för kanske tycker barnen att det är gott. Ännu en sak att ta till vid stressiga tillfällen.


Både Stella och Noel tyckte det var toppengott och åt glatt så det kommer nog hamna ett par paket i skafferiet för de där dagarna då man inte hinner något annat än koka makaroner och hälla i en påse med gul pulverost.


Jag tycker inte det gör något att ta till den här typen av mat ibland om barnen i övrigt får bra och näringsrik mat. Då finns det inget att oroa sig för.

1 kommentar:

  1. Nej, då och då är det både gott och spännande tycker jag :)

    SvaraRadera