30 april 2012

Städvecka.

Vi har inga som helst planer för dagen trots att det är Valborg. Mannen är på jobbet som vanligt och Noel och jag roar oss med att städa och leka med bilar. Denna veckan har jag städvecka här hemma. Jag har det då och då. Städvecka innebär att jag tar tag i sådant som inte blir av i vanliga fall. Saker som att sortera högar med papper, ändra om något jag har gått och klurat på ett tag eller hänga nya tavlor som stått och väntat på kärlek. Att lägga in en sådan vecka ibland har löst många av mina frustrationer. Jag avsätter tid för att göra det där jag gått och stört mig på men inte hunnit med tidigare. Dessa saker har prioritet. Det är en härlig känsla att gå runt här hemma och titta när söndagen kommer och flera störmoment är försvunna och jag kan se mitt hem så som jag vill ha det för en liten stund. Sedan kommer måndagen och nya högar börjar skapas. Det är så det är livet. Allt börjar om och man gör om.

Vi funderar på att eventuellt gå och titta på majbrasan i Slottsskogen ikväll men vi får se om vi orkar det. Kanske sätter vi oss i soffan och ser på någon film och myser istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar