15 april 2012

Vid matbordet.

Samtalen vid matbordet är alltid intressanta. Man vet aldrig vad de ska komma att handla om. I dag försökte vi få Noel att säga bokstaven k i början av ett ord. Han byter nämligen ut k till l eller r. Jepp bokstaven r säger kan perfekt men k kan han inte. Vi tränar honom och han tycker det är jätteroligt. Vi pratade även om det här med om majs heter majs eller kanske bajs. Ett mycket uppskattat ämne. Sen berättade Stella hur hon gjorde för att slippa leka krig med pojkarna ute på lekplatsen. "Jo, så här gjorde jag. Jag låtsades att jag hade en klocka på armen och så sa jag att klockan visst var väldigt mycket och att jag behövde gå in. Smart va?" Vad ska jag tycka om det tycker ni? Ja och sen kom vi in på det viktigaste middagsbordsämnet för i dag. Det om det verkligen är sant att jag jobbar med att bygga u-båtar. Min familj tror inte på att jag har ett hemligt rum där jag bygger u-båtar och att jag egentligen är ett tekniskt geni. Men det är sant. Jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar