30 april 2012

Och så blev det vår.

Nu vet jag att det är vår. Nej, kliandet i händerna över att börja jobba i trädgården har inte börjat än. Det verkar som det kommer senare och senare för varje år. Nä, jag vet att våren har kommit om allt jag går och tänker på är hur jag ska göra om hemma. Vilka saker jag ska flytta vart och vad som eventuellt ska lämna hemmet för gott. Nu är det väggar som rivs,, bröstpaneler som sätts upp och tavlor som flyttas. I mitt huvud alltså. Inte i verkligheten.

Jag har grejat i sovrummet idag. I födelsedagspresent fick jag den här steglådesaken och den bestämde jag ska stå i sovrummet. Den är nog egentligen avsedd för altanen men så tänker inte jag.



Den här lilla flickan som ber är en favorit här hemma. Jag hittade henne på loppis för många år sedan och hon har fått bo inne i sovrummet sedan dess.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar