03 april 2012

Lite pyssel och arvegods.

Jag har inte pysslat på länge. Inte sytt något alls. Det kliar inte i fingrarna faktiskt men huvudet är fullt med idéer så kanske att jag kommer igång snart. Det jag pysslar med mest är att piffa hemmet. Tar bort en sak och ställer dit en annan. Lite varje dag. Fram och tillbaka.

Dagens pyssel fick bli att plantera krokus, pärlhyacint och sånna där minipensér som jag plötsligt inte kommer på vad de heter.

Det är ju påskvecka så det behövs lite blommor på borden tycker jag vilket jag inte tror att jag är ensam om. Minipensérna hamnade i en jättefin kruka som jag fick av min svägerska med en massa godis i. Nu får den husera blommor istället. Jag vet ju att detta är en uteblomma men jag kände för att ha den inomhus för jag tycker de är så fina. Jag har likadana ute i en kruka också.


Krokusen och pärlhyacinten satte jag ner i arvegods. Små soppskålar med öron. De blir tyvärr inte använda så ofta så jag kände att de skulle få komma fram och skina lite nu under påskveckan.


Kanske ska jag ta och göra någon god soppa till förrätt till helgen så jag får använda de fina skålarna. Jag har ju ganska många fler.

7 kommentarer:

  1. Vad fint att ha dom i soppskålarna! Jag använde en tekopp :) Kul att ta nåt annat än en vanlig kruka.

    Ha en bra vecka!
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är roligare att piffa till det med något annat än det vanliga. En bra vecka till dig också. kram

      Radera
  2. Vad fint du gör det. Och visst är det så att pyssligheten/kreativiteten går i vågor. Man kan ha tusen projekt i huvudet men ändå inte komma sig för att påbörja dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är konstigt det där att trots att man vill och älskar att pyssla så kommer man ändå inte igång. Mycket skumt!

      Radera
  3. Vad duktig du är! :) PLantera om och allt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå! Tackar tackar!

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera