11 februari 2012

Böcker i januari.

I januari läste jag en hel del böcker. Alla handlade om lycka och glädje på något sätt och jag fick med mig en hel del matnyttigt under läsningen. Det var en blandning av ren fakta och biografier. Innan ni ger er på att läsa listan vill jag säga: Jag är inte olycklig. Jag tycker bara väldigt mycket om att läsa den här typen av böcker. Okej.

Detta är böckerna jag läste:

Projekt lycka av Gretchen Rubin
Det du önskar kan du få av Noelle Oxenhandler
Lyckan, kärleken och meningen med livet av Elizabeth Gilbert
Sluta kämpa - börja leva av Sanna Ehdin
Finn din energikod av Sanna Ehdin
Lycka nu av Titti Holmer
Levande kraft av Cicci Lyckow Bäckman
Energitjuvar av Ingalill Roos
Vad optimister vet och du kan lära dig av Nicolas Jacquemot

Några av böckerna har jag läst förut så de skummade jag igenom och läste främst det jag hade strukit under men de flesta var helt nya för mig. Favoriten var "Projekt lycka". Den gav mig massor med energi och knep för hur man kan tänka för att göra vardagen riktigt bra. Det var mycket igenkänning vilket alltid är trevligt när man läser tycker jag.

Det var januariläsningen. Undra vad det blir nu i februari? Ännu har jag inte läst en enda bok.

6 kommentarer:

  1. Oj vilken bokmal du är :) Jag önskar att jag vore likadan men prioriterar ändå inte att sätta mig ned och läsa. Sitter ofta och tänker på allt annat jag borde göra.... så jag borde nog sitta ned en stund egentligen. Köper ofta böcker och börjar i dom, men jag har många påbörjade böcker :) Den där från Elizabeth Gilbert skulle jag vilja läsa! Tack för alla tips!! Hoppas du får sköna timmar med böckerna i februari också. Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så där kan jag också vara. För mig är det viktigt att det inte är för rörigt hemma för då kan jag inte fokusera. Däremot kan jag utan problem läsa när barnen tjoar omkring mig. Läs du Gilberts bok tycker jag. Den är bra. kram

      Radera
  2. Oj, vad mycket du har hunnit läsa!
    Jag älskar böcker, men är lite "periodare".
    Så här års blir det tyvärr inte lika många som jag skulle vilja.
    Ha en fortsatt fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också periodare men har alltid en bok på gång sen kan det ta olika långt att bli klar. kram

      Radera
  3. Oj, så många du hunnit med. Jag borde nog läsa den om energitjuvar, tycker mig råka ut för dem ibland...

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det här med energitjuvar är intressant. Man hur inser verkligen illa det kan vara att umgås med vissa människor. kram

      Radera