16 februari 2012

Morgonpigg och/eller kvällspigg.

Jag är en kvällsmänniska. Att vara kvällsmänniska är bra om man ser till att man orkar umgås med vänner efter klockan nio på kvällen vilket är toppen för alla vet ju att de bästa samtalen sker nattetid. Dagen blir längre eftersom man trots allt måste gå upp tidigt på morgonen så man borde logiskt sett hinna med en massa saker. Eller? Jag har alltid älskat att jag är en kvällsmänniska men ändå avundats jag dem som frivilligt går upp tidigt på morgonen för att se solen gå upp. De som utan någon ansträngning alls går ur sängen och klär på sig sina träningskläder och tar en springrunda klockan fem på morgonen. För mig är detta saker som känns omöjliga att genomföra tyvärr.

Den sista tiden har jag insett att jag blivit både kvällstrött och morgontrött. Dessutom behöver jag ofta sova mitt på dagen. Hur kul är det liksom? Det blir inte mycket tid över till att göra något vettigt alls. Jag vill verkligen orka så mycket mer än jag gör men det går inte för tillfället. Det börjar bli dags för drastiska åtgärder. Det är dags att agera för att uppnå målet för i år. Dags att lyfta rumpan ur soffan och göra något bra. Dags att äta den rätta maten. Inte nödvändigtvis den mest nyttiga maten precis hela tiden men i alla fall det som är bra för hälsan i majoritet. Det är verkligen mer än dags för förändringen att ske. Det kommer bli hårt arbete och med största sannolikhet kommer jag ge upp tusentals gånger men det måste gå. Jag vill bli både morgonpigg och kvällspigg med en topphälsa. Det vill jag. NU.

6 kommentarer:

  1. Jag är em morgonmänniska. Kanske inte att jag gärna vill gå upp och träna klockan 05, men ibland händer det om jag måste. Redan vid 21 är jag helt trött. Även på helgen :)
    Kör på nu vännen. Du kan klara det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Morgonmänniska verkar vara bra att vara men jag skulle nog tycka att det var väldigt trist att vara trött så tidigt på kvällen. Jag ska klara det! kram

      Radera
  2. Grejen med mig är att jag är morgonpigg men också kvällspigg. Och trött vid 15-tiden mitt på dagen...

    kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både och! Vad orättvist. Trevlig helg på dig också. kram

      Radera
  3. Jag tycker du ska vara lite snäll mot dig själv. Tänk, du har snart ÖVERLEVT vintern!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänkt, snart är vintern över. Vilket mirakel!

      Radera