22 februari 2012

Dagis.

Nu är vi inne på andra veckan av inskolningen och det har varit en väldigt trevlig erfarenhet både för mig och för Noel. Han tycker det är så roligt att leka med barnen så han hinner knappt hem innan han frågar om vi ska åka igen. Det känns väldigt skönt. Jag var ju väldigt orolig för hur det skulle gå. I går fick han vara där själv för första gången och det gick riktigt bra. Men idag var han inte lika glad över konceptet. Nu när han hade förstått att jag ju inte skulle vara där med honom, så det första han sa när han vaknade var: Inte leka barna. Leka bila. Jag lyckades vända det hela ganska snabbt med att locka med att matlastbilen kommer och då kan han stå i fönstret och titta på den och det är ju helt fantastiskt så då rusade han till ytterkläderna.

Personalen är jättetrevliga och det är stora ytor att leka på och gården är också väldigt fin. Det finns massor med bilar att leka med och en kana inomhus så Noel är mer än nöjd. I morgon ska han stanna kvar och vara med på vilan för första gången. Det ska bli väldigt intressant hur det går. Kommer de få honom att somna? Det där vet man ju aldrig. Ofta somnar de mest omöjliga barn när de kommer till dagis så jag hoppas på det.

Livet är allt spännande precis varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar