29 februari 2012

En dag med extra tid.

I dag får vi alla en extra dag. Året har en dag mer än vanligt och frågan är vad jag tänker göra med denna möjlighet. Man klagar ju ständigt på att dygnet har för få timmar och att tiden aldrig räcker till att göra allt det där man så gärna vill göra. 24 extra timmar har vi idag. En svindlande tanke eller hur?

Jag har börjat dagen med att köra dottern till skolan och utnyttjade den lilla stunden i ensamhet på vägen hem till lite reflektion och meditation över min dag. Det var en skön stund trots morgontrafiken. Det går att andas även mitt i andras stress om man ser till att bara se till sig själv just då. Nu lyssnar jag på när sonen samtalar om alla bilar han ser på datorn och skriver detta samtidigt. Barnens pladder kan vara så otroligt underhållande. I alla fall på morgonen när öronen inte är trötta än. Om en stund ska vi bege oss till dagis. Därefter ska jag sätta mig ner med frukost och läsa en inredningstidning och njuta av att jag nu äter frukost utan att känna att jag vill kräkas. I eftermiddag ska jag iväg på coaching igen och det ser jag fram emot. Jag vet inte vad vi ska göra men jag vet att det kommer vara något utvecklande. Hittills har det bara varit en massa bra saker jag har kommit på om mig själv. Jag älskar ju att analysera livet så den här kursen passar mig som handen i handsken. I kväll är mannen borta. Han ska på någon teknikföreläsning och lillkillen och jag ska kramas i soffan har jag tänkt.

Ungefär så ser min dag ut idag. Inget direkt annorlunda men en bra dag. En ganska vanlig dag i mitt liv. Jag tänker använda mina extra timmar till det vanliga men tänker samtidigt ha i minnet att detta är en ovanlig dag trots allt.

Vad tänker du göra med dina extra timmar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar