24 februari 2012

Bara jag.

Här sitter jag helt ensam i huset medan alla andra är iväg på dagis, skola och jobb. Det känns väldigt underligt måste jag säga. Sitta ensam hemma på en helt vanlig fredag. Jag ska äta frukost i lugn och ro och sedan ska jag duscha utan att ett litet barn ska hålla mig sällskap i badrummet och sen ska jag sätta mig och läsa iForm som jag fick igår. Jag tror jag ordnar med lite te till det också. Ja, och så ska jag titta på konseljen och höra vad den lilla kronprinsessan ska heta.

I eftermiddag tror jag att jag tar en promenad till dagis istället för bilen. Det tar nog 40 minuter dit och tillbaka men håller sig vädret så här fint som nu så är det bara skönt. Det gäller att passa på när vädret visar sig från sin bästa sida. I kväll kommer ett gäng med underbara tjejer och tjejkvällar med mig. Det ska bli väldigt trevligt.

Jag tycker detta känns som en perfekt fredag.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt det låter det här :) En fredag i min smak faktiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt: en perfekt fredag. Helt i min smak också.

      Radera