10 februari 2012

Skrivkramp.

Jag förstår inte vad som pågår riktigt. Varje gång jag sätter mig här och tänker skriva ett inlägg är det precis som orden flyger iväg. De bara försvinner bort. Jag har en tanke, en hel text i mitt huvud, men den vill inte komma ut. Mitt huvud är fullt med saker att säga och det är faktiskt riktigt jobbigt att inte kunna uttrycka det på det sätt jag vill. Otroligt frustrerande. Därav alla dessa korta inlägg den senaste veckan. Jag vet ju att det är så ibland att skrivandet inte riktigt vill sig men det är lika jobbigt varje gång. Att sitta med ett vit ruta framför sig som vägrar fyllas med svarta små saker som bildar vackra ord är tröttande. Skrivkramp är jag inte vän med alls. Inte alls. Tycker inte om som Noel skulle säga.

Jag har alltså inte brist på saker att skriva om men kanske att ni där ute har något ni vill att jag ska skriva om. Det kanske kan få denna spärr att släppa om jag ska skriva om något som jag inte kommit på själv. Jag har läst många bloggar där man får lämna önskerubriker men jag har aldrig testat det här inne hos mig. Ni är rätt många som läser men inte lika många som kommenterar så jag räknar inte med att få så många rubriker från er men kanske någon. Så kör på. Vad vill ni veta? Vad undrar ni över? Vad vill ni att jag skriver om?

5 kommentarer:

  1. Karin12:19

    Jag är lite nyfiken på din tro. Så kanske "Min tro i vardagen" eller något sådant. Om man får säga två rubriker så "Om två år". Brukar ju alltid vara om 5 eller 10 år men det är så långt bort. Så om två år kanske är mer överskådligt.

    SvaraRadera
  2. Jag får också så där ibland och önskerubriker är roligt. Jag kommer med en hög om jag får?
    - Balans i livet är för mig...
    - Något jag ångrar
    - Min ålderdom
    - Om jag hade (här är det frivilligt vad du sätter in...behöver inte vara materiellt)
    - Min favoritbok

    SvaraRadera
  3. Å, sånt där är jag hopplös på... själv kör jag ju med dagens foto hela februari - kanske kan vara något för dig att starta upp i mars? Blir lite text att skriva till varje bild/titel.

    SvaraRadera
  4. "Innan jag fyller 45 ska jag..."

    SvaraRadera
  5. Ibland vill det sig inte bara och det är ju helt ok. Själv har jag inga problem med skrivkramp (snarare tvärtom) men ibland blir jag bara heltrött på mig själv och min röst. Du vet, en liten jante som sitter på min axel och väser i mitt öra:"Vem tror du att du är, varför skulle någon vara intresserad av vad du har att säga?" och lyssnar jag på den där lilla janten blir det inget.

    Önskerubriker är roligt. Här kommer mina bidrag:

    Jag är
    Min Bucket List
    Ett möte som förändrade mitt liv
    Mina drömmar
    Jag mår bra när

    Jag kan nog komma på hur många som helst men jag stannar där. Hoppas att vi kan ge dig inspiration till några framtida inlägg Dorro.

    Tack för dina värmande ord hos mig. Du är fantastisk! :)

    Ta hand om dig och ha en fin helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera