02 februari 2012

Januari.

 
 Julen städades bort och lämnade hyllorna tomma men
jag fyllde på dem rätt snart.

 Årets första månad gick ovanligt fort faktiskt och det känns som vi gjorde en hel del trots bedövande trötthet på grund av en pojke som totalt slutade sova. Vi har förstås myst en hel del hemma vilket det ju blir under vintermånaderna men vi har även varit ute och lekt i snön som kom och gått promenader i solljuset.

 
 Snön föll och än ligger den kvar.

Jag har läst hur många böcker som helst och Mikael har byggt en vägg och målat Noels nya rum. Stella har kommit igång med skolan igen efter jullovet och hon har lärt sig att åka skridskor. Noel har kommit in i en bebisperiod. Alla dockor i Stellas rum har hamnat inne hos Noel och han ska bädda och mata dagarna i ända.
 
 Vi åt upp det sista av allt julgott.

Vi har haft ett litet barnkalas för Noel då hans kompisar kom hit och lekte en förmiddag och Stella har varit på sin bästa kompis åttaårskalas. Mikael och jag har börjat jobba på att komma i säng tidigare vilket är svårt men vi börjar faktiskt bli ganska bra på det.

Massor med mys och bus har det blivit
förstås för det kan man inte vara utan.

Nu ser vi fram emot februari. Det finns några små saker inplanerade redan men vi ska nog kunna fylla på rätt bra skulle jag tro. 

4 kommentarer:

  1. Mys och bus är ett måste!
    Visst är det skönt att veckoran rullar på, tänk nu är våren snart i sikte. Trots rysskyla, eller vad de kallar den..

    Kram o trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utan mys klarar man sig inte. Den där rysskylan känns lite som det brukar på vintern. I alla fall där jag är. Men våren kommer, det kan vi vara säkra på.

      Radera
  2. Erm. Jag är grymt impad att ni har haft kvar julgodis så här länge! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså vi har inte haft det kvar ända tills nu men säkert in i andra veckan på januari.

      Radera