27 februari 2012

Noggrann, ambitiös med många bollar i luften.

Det har varit lite tyst från mig de senaste dagarna då jag varit i stort sett helt sysselsatt med att få ihop ett CV och ett antal personliga brev. Det är inte lätt kan jag säga. Att skriva är inte svårt men att formulera snygga meningar som höjer mig själv till skyarna det är ingenting för mig. Dessutom ska man möta det som står i själva ansökan som är fylld med alla klassiska jobbord som noggrann, ambitiös, flexibel och stresstålig. Ja det var bara några av dem förstås. Med dessa så uttjatade ord ska man få ihop en text som är intressant och helst med det där extra som inte någon annan har att komma med. Väldigt sakta har det gått men nu tror jag att det börjar likna något som jag skulle kunna ge ifrån mig utan att skämmas allt för mycket.

På måndagar och onsdagar träffar jag en coach som ska hjälpa mig komma på vad det är jag vill arbeta med. Jag har träffat honom tre gånger nu och det är verkligen intressant och roligt. Coachingen är både i grupp och individuellt och i gruppen jobbar vi med att sätta ord på våra egenskaper och vilka ambitioner vi har. Vi gör olika roliga övningar och tar del av varandras erfarenheter. Jag tror faktiskt att jag är den enda som tycker att det är riktigt roligt att gå dit. Jag trodde förstås att det skulle vara slöseri med min tid eftersom det är uppstyrt av arbetsförmedlingen men det visade sig vara fel. Det är inte arbetsförmedlingen själva som driver kursen utan det är ett annat företag som ansvarar för den biten.

Vi får se vad resultatet av detta blir men just nu har jag roligt och det räcker för tillfället.

4 kommentarer:

  1. Coachning kan säkert vara jättebra, det skulle vi nog alla behöva lite till mans..! :-)

    Skriva klämkäcka CV:n kan vara nog så svårt - eller det personliga brevet rättare sagt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror nog alla skulle behöva lite coaching i livet. Det ger en perspektiv på sig själv. Väldigt intressant helt klart.

      Radera
  2. Låter jättespännande tycker jag! Bra att arbetförmedlingen gör nåt bra för en gångs skull...och att de hyr in andra företag som gör saker bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt spännande och jag är väldigt glad för att det hyrt in ett annat företag.

      Radera