18 februari 2012

Läskigt.

Jag sitter och ser över mitt CV. Det har inte uppdaterats på ett tag men nu måste det göras. Bredvid mig har jag en hög med papper med flera olika jobb som jag kan söka. Jag har inte arbetat sedan 2006 och tycker att detta är oerhört läskigt och vet inte alls hur det ska se ut för att vara bra. Och hur ska jag veta vad jag ska jobba med när jag inte bestämt vad jag vill bli när jag blir stor? När jag läser annonser inser jag att det är inte mycket jag kan längre. Eller jag kan väldigt mycket men jag har inte meriterna och då är man ju inte relevant för jobbet men jag har bestämt mig för att ignorera det och söka ändå. Man kan aldrig veta vad de letar efter egentligen. Det svåraste är att i stort sett alla jobb är på heltid och det är jag inte speciellt intresserad av. Jag vill fortfarande kunna vara hemma med mina små barn men samtidigt dra in pengar till vårt "konkursbo". Svår ekvation det där. Men men, jag tar väl och fortsätter då. Gaah!

9 kommentarer:

  1. Positivt tänk, det är rätta takter det!! Det kommer att gå :) Hur som. Bara att köra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag försöker vara så positiv jag kan.

      Radera
  2. Lycka till vännen och klart att du kan! :)

    Vad det gäller CV finns det mängder av bra mallar över hur en CV ska se ut på nätet. Bl.a. på arbetsförmedlingen. Och sedan har du en merit som är ovärderlig. Du är VD för AB Hemmet vilket innebär att du har bra organistaionsförmåga, stresstålig (inom rimliga gränser), bra på att ta ansvar men också att delgera, jobbar bra under tidspress, lätt för att samarbeta, bra planeringsförmåga och att omsätta planer och visioner till praktisk handling. För att inte tala om att kompromissa men också ta rodret när det behövs. Så du ser, som VD för AB Hemmet besitter du mängder mer meriterande kunskaper. Nu gäller det bara att tala om det för de arbetsgivare som du söker jobb hos och få dem att inse vilken guldklimp till anställd de har möjlighet att lägga beslag på. Heja dig och lycka till!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är fantastisk Lotta. Visst är det så att man som VD för AB Hemmet kan en hel massa. Det hade varit underbart om det värderades ute på företagen. Jag kikar på annonser och så får vi se vad jag hittar och tycker att jag kan tänka mig att göra. Det är ganska roligt men mest är det en skräckupplevelse.

      kram, Dorro

      Radera
  3. Lycka till! Sök det du är intresserad av, tro på dig själv och lita på Gud!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisa! Det var mycket bra råd.

      Radera
    2. Hej Lisa! Jag tänkte på dig när jag läste din kommentar - och så VAR det du :) Hoppas du har det bra! Vi måste ses en vacker dag!

      Radera
  4. Dorro! Jag tycker det ser bra ut, var ärlig med de senaste årens strapatser och fattar de inte vilken tillgång du vore för dem är det faktiskt de som gör största förlusten. Så tycker jag. Så det så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tycker du! Tack vännen!

      Radera