03 februari 2012

Godmorgon och godnatt.

Sonen bestämde sig för att vakna klockan fyra på morgonen och inte somna om. Inte roligt alls. Han lekte ganska snällt i sin säng den första timmen så det var i alla fall skönt och efter det använde han min mage som satsbräda när han åkte kana ner för mina ben. Så kul morgon har jag haft. Nu sitter han och tittar på tv för han orkar ju inget annat men han får inte sova riktigt än. Jag har en köttgryta som står och puttrar på spisen. Jepp, klockan åtta på morgonen. Jag tänkte att jag ska vara förberedd idag. I eftermiddag ska vi iväg och leka och sen är vi hemma lagom tills det är dags att äta middag och då är barnen gnälliga. Och alla som har små barn vet att laga mat med gnälliga eftermiddagsungar är en stor utmaning så jag tänker att jag undviker det idag. Smart va?

Men nu ska vi strax gå och lägga oss för vi är lite för trötta för att vara vakna nu känner vi. En halvtimme till ska vi försöka hålla ögonen öppna och sen tänker Noel och jag nana kudden.

4 kommentarer:

  1. Sov gott och hoppas att dagen i morgon bli bättre. Fredagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, det var skönt med lite extra sömn. Dagen blev toppen även om jag inte sov som jag skulle. Allt blir vad man gör det till. Kram kram

      Radera
  2. Köttgryta lät riktigt gott! Jag har inte gjort det på länge...ska nog ta mig till och vara lite huslig för en gångs skull!

    SvaraRadera
  3. Köttgryta är något av det bästa jag vet. Lycka till med din. kram

    SvaraRadera