08 juni 2012

Bilhumör och myskväll.

Noel har just flyttat mig från ena soffhörnet till andra för det bästa stället att köra bilar på är tydligen där jag satt. Barn har så roliga idéer ibland. Nu lastar han i alla bilar i en korg och blir fruktansvärt arg när det inte blir riktigt som han vill. Detta barn med det stora humöret. Ibland undrar jag vad han skulle göra om jag tog bort alla bilar. Skulle han skrika sig hes efter dem eller skulle han börja leka med annat? Jag är inte säker på att jag vågar mig på det faktiskt.

I kväll ska vi köra Noel till farmor och farfar och där ska han stanna över natten och fram till i morgon kväll. Mannen och jag ska ha en lugnt kväll tillsammans och en väldigt lugn dag imorgon. Vi behöver det båda två. Mannen ska greja med sin cykel tydligen och jag tror att jag ska läsa lite. Självklart ska jag ta en tur till gymmet för träningen kan jag inte hoppa över i nuläget. Förhoppningsvis blir det fint väder så mannen och jag kan ta oss en mysig promenad hand i hand. Det hade varit mysigt. Ikväll ska vi äta frukttallrik och dricka te och softa. Jag längtar!

2 kommentarer:

  1. Det är så viktigt att ta sig tid för de där stunderna tillsammans. Att inte glömma bort att man inte bara är mamma och pappa utan också kvinna och man. Vårda sin relation på tu man hand då och då. Mysigt! Och jag är helt övertygad om att Noel har haft det toppen hos farmor och farfar. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland behöver man få vara ensamma även om man gör saker var för sig här hemma. Bara det att kunna prata utan att bli avbrutna är fantastiskt.

      Noel tycker om att vara hos farmor och farfar så han var toppennöjd.

      kram kram

      Radera