07 juni 2012

När det börjar synas.

Nu börjar det synas. Jag får kommentarer från alla möjliga håll och det känns roligt att veta att slitet ger resultat. När man tränar så intensivt som jag gör just nu och lever på luft så blir det lätt att bli kritisk. Tankar som "men det händer ju ingenting" flyger genom hjärnan titt som tätt, för på sig själv är det ju svårt att se. Dessutom har jag inget tålamod så får jag inte resultat direkt så vill jag strunta i det men denna gången har jag bestämt att ge upp inte är ett alternativ och det får ta den tid det tar.

Nästa vecka är det dags för utvärdering av timmarna med min personlige tränare. I morgon kör vi sista passet tillsammans och jag sörjer. Det har varit så roligt och så givande. Jag har verkligen insett att jag klarar så mycket mer än vad jag någonsin hade kunnat tro. Alla mina rädslor och farhågor spolade han bort under de första tre timmarna. Hjärnspökena försvann och allt blev bara roligt. Det blev precis så som det ska vara.

12 kommentarer:

  1. O så härligt, vad du gör det bra! Hejja dig :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Du är duktig som ger dig till tåls, känner så väl igen det där "varför händer det inget?".
    Önskar dig en god fortsättning och du kommer klara det utan PT också.
    Kram Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att jag ska fixa det utan hjälpen. Känns lite läskigt men det får gå.

      Radera
  3. Anonym12:04

    Iiiih!!! Du är DUKTIGAST! Och vad var det vi sa, fräsch, somrig, slank? / Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåt sånt var det nog! Tack!

      Radera
  4. Vad kul att det syns nu!! Då blir man ju ännu mer taggad! Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen roligt. Det får mig att vilja fortsätta när jag ser att arbetet ger resultat.

      Radera
  5. Vad härligt! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat Dorro! Jag berättade för maken igår om hur duktig du är och vilken inspirationskälla du är och att jag tror att jag minsann ska följa ditt exempel och ta tag i det där med träningen jag också. Du inspirerar!

    Och klart att du kommer att fixa träningen även utan din PT. Du fixar allt, han har gett dig nyckeln och nu öppnar du dörren till ditt eget nya liv. Vetskapen om att du mår bra och att det ger effekt kommer att vara drivkraft nog.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är bara att sätta igång. Bestäm dig för vad det är du vill göra och sen fokusera på det. Jag har kommit fram till att det faktiskt är rätt enkelt det jag trodde var helt omöjligt. Träna är riktigt roligt om man gör det på rätt sätt.

      Jag tror nog det kommer gå utmärkt att träna själv men det blir aldrig riktigt samma sak som med någon som peppar vid sidan om.

      Tack för att du tror på mig!

      kram

      Radera