01 juni 2012

När jag har en trött dag...

  • hamnar jag i soffan och gör ingenting långa stunder.
  • sitter jag i soffan och undrar varför ingen kommer hit och städar.
  • inser jag efter lång tystnad från sonen att han smulat sönder en macka på hela köksgolvet.
  • sitter jag och tjattar med min man trots att han faktiskt inte har tid men det är ju synd om mig som är så trött.
  • önskar jag att jag fick ligga i sängen och läsa tidningar hela dagen.
  • är jag lycklig för varje liten stund som sonen sysselsätter sig själv (även om det är med bus).
  • tittar jag på klockan hela tiden och undrar varför den går så långsamt.
  • orkar jag inte ta tag i att fixa mat till mig själv så jag går hungrig istället.
  • önskar jag mig bort på semester och fantiserar om hur jag sitter i en solstol i skuggan och bara njuter.
  • funderar jag på allt som jag behöver göra och blir ännu tröttare.
  • försöker planera helgen men förstår att den nog måste gå till att sova vilket känns oerhört trist.
Men plötsligt tittar jag ut genom fönstret och ser att min klematis har börjat blomma och det känns (nästan) som det ger lite energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar