05 juni 2012

Men hallååå.

Jag var hos doktorn i förra veckan för min årliga provtagningsomgång. Jag måste kolla min ämnesomsättningsnivå minst en gång om året så att jag säkert vet att jag tar rätt dos. Det där med att dosera levaxin har aldrig varit enkelt på mig. Det är alltid fel av någon anledning. I dag ringde doktorn med provsvaren och hon var uppriktigt förvånad när hon talade om värdena. Jag hade för första gången på jag vet inte hur många år rätt värden. Ämnesomsättningen är som den ska. Hallååååååååå liksom! Kors i taket och allt annat man säger när något man inte räknar med händer.

Däremot var mina järnvärden låga och jag är inte ens det minsta gravid. Hade jag varit gravid hade det varit en självklarhet men inte nu. Mycket underligt måste jag säga så nu ska jag knapra järntabletter vilket jag inte alls är glad över. Suck!

11 kommentarer:

  1. Anonym21:58

    Ja verkligen, kors i taket!
    // Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur mycket kors i taket som helst!

      Radera
  2. Härligt! :) Järntabletterna däremot hoppas vi att du snart slipper.

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen inte jag behöver gå på järn allt för länge. Det är blä!

      Radera
  3. Men vad härligt ändå att värdena är normala i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur härligt som helst. Det är jag väldigt glad för.

      Radera
  4. Grattis och skål för det tycker jag!! :) Det är ju det bästa att allt bara fungerar som det ska. Järnet måste jag hålla stenkoll på och jag måste hålla värdet högt. Och det är mycket svårt för min kropp tycker inte att järn är något att ta upp i systemet.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Suck för det dumma järnet. Min kropp är likadan. Ta upp järn är inget den prioriterar framför allt inte under graviditeter. Men jag är sååå glad att ämnesomsättningen fått för sig att fungera!

      Radera
  5. Hurra och usch med andra ord..! ;-) Brr, minns de där järntabletterna från det att jag var gravid, det var ingen höjdare..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä fyyy för järntabletter. Jag sa att jag gör ett försök men blir det för jobbigt så struntar jag i det och ser till att äta grön paprika och persilja tills jag storknar:P

      Radera
    2. ...och russin och rödbetor!

      Radera