15 juni 2012

Jag tycker om.

Jag tycker om när solen skiner och den där sommarkänslan infinner sig. Då man vill gå barfota hela dagarna och sitta ute på altanen och läsa en bok eller skriva.

Jag tycker om att jag kan köpa jordgubbar varje dag om jag vill. Jordgubbar är nog det godaste som finns.

Jag tycker om att även om jag har väldigt ont i kroppen idag så känner jag mig frisk och längtar efter imorgon då jag ska till gymmet igen.


Jag tycker om att min värld omkring mig är full av blommor just nu. Min trädgård ser mer ut som en äng än rabatter med blommor men jag trivs med det. I år är det ängens år här hemma hos mig.

Jag tycker om att min underbare son som får tusen och en vredesutbrott varje dag har stunder då han bara vill sitta i mitt knä och gosa. Han tankar lugn och kärlek i min famn och jag får njuta av hans närhet.


Jag tycker om att ha ett städat hem och min familj omkring mig. Det gör mig avslappnad.

Jag tycker om att semestern närmar sig men ändå inte är här precis nu för då kan jag fortfarande längta efter den istället för att oroa mig för att den ska ta slut för fort.

Jag tycker om att Stella har sommarlov och vi kan vara med varandra hela dagarna och bara vara tillsammans.


Jag tycker om att jag har ännu ett bröllop att se fram emot i år. Mikaels näst yngste bror ska gifta sig och gissa vem som är bröllopsfixare?

Jag tycker om att jag inte har något att ta på mig för det betyder att det sker förändring. Antingen är mina kläder för stora eller så är de för små. jippi!

Jag tycker om att det finns så mycket som är bra omkring mig. Jag har så mycket att vara glad för och jag är tacksam att jag kan se det istället för att fokusera på de saker som inte är helt toppen för tillfället.

11 kommentarer:

  1. Vad underbart det låter!! Och jag håller med om jordgubbarna framförallt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jordgubbar, vilken fantastisk uppfinning!

      Radera
  2. Låter härligt! Är dig väl förunnat att känna den känslan och att kunna säga "jag tycker om" om så många fina saker.

    Ha en fin helg!
    Kram Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk vad mycket det finns att tycka om. Massor!

      Radera
  3. Jag älskar jordgubbar men längtar efter att de går ned lite i pris så jag verkligen kan börja frossa! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Efter midsommar kan vi frossa hur mycket vi vill. Underbart!

      Radera
  4. Å vilken underbar tycka om lista, den gjorde mig alldeles varm i hjärtat :-) Härlig vännen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste påminna sig ibland för man fastnar så lätt i det som inte är bra.

      kram

      Radera
  5. Fb-skadad som jag är kommer jag bara på att säga "like". Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då säger jag detsamma "like"!

      Radera
  6. Fb-skadad som jag är kommer jag bara på att säga "like". Kram!

    SvaraRadera