13 oktober 2011

Beslut. Beslut.

Alltså jag är ingen rolig bloggare för tillfället. Jag har en hel del inlägg i mitt huvud som jag vill skriva men jag hinner inte riktigt med. Varför? Jo, för jag syr och sprättar mest hela tiden och när jag inte gör det så ritar jag mönster. Just nu ritar jag mönster på en kjol som ska bli mitt nästa projekt men det är en vinkel som jag inte kan komma på hur jag ska räkna ut och jag håller på att bli tokig. Och så ska jag bestämma mig för hur lång den ska vara. Knälång eller hellång? Den är i åtta våder så alltså ganska klockad. En annan fråga är om jag ska sy en väst också. Kanske i samma tyg som kjolen. Passar jag i väst nuförtiden eller var det bara på den smala tiden? Och egentligen kanske jag vill ha en väst i svart päls. Ja ni hör ju hur jobbigt jag har det.

4 kommentarer:

  1. Jag förstår dig! Tiden räcker inte till hela tiden, speciellt när man måste ta jobbiga beslut!

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten: Nä tiden räcker verkligen inte till.

    SvaraRadera
  3. Har surfat runt nu ett tag på ett helt gäng med bloggar och jag läser samma sak överallt, bloggtorka och tidsbrist. Det är nog så lite överallt och jag känner precis igen mig, jag upplever samma sak. Fast det låter ju som att du har fasligt roligt med alla dina syprojekt, ska bli kul att se fler saker när de är färdiga.

    Hoppas att du får en härlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  4. min tekopp: Ja men då är jag inte ensam om det alltså. Vad skönt! jag kommer visa saker efter hand, tror jag. kram kram

    SvaraRadera