31 oktober 2011

Lovmåndag och måndagslista

I dag är första dagen på lovet. Stella är hemma och roar oss. I dag är det en lugn dag som gäller. Det är så vi gör på lediga måndagar. Men ikväll händer det grejer. Då ska vi iväg på Halloweenfirande. Vi ska på något som vi kallar för Trunk-and-Treat. Alla kommer dit med sina bilar som de förhoppningsvis dekorerat bagageutrymmet på och så ställer vi upp bilarna på parkeringen och så får barnen gå från bil till bil och fråga "bus eller godis". Det ska blir riktigt roligt tycker vi. Stella längtar väldigt mycket. Noel är väldigt förtjust i sin pumpa som han ska ha på sig. Helst vill han ha den utan kudden som ska vara i så att det faktiskt ser ut som en pumpa så han springer helt enkelt runt här hemma i en pumpa-klänning. Han är jättesöt.

Idag är det måndag och jag är glad för att:
  • det är lov och vi kan vara hemma tillsammans och mysa hela dagarna.
  • jag har en så fantastisk man. Vi firade bröllopsdag i lördags. Det var trevligt.
  • jag har så fina barn.
  • jag var iväg på en underbart trevlig tjejkväll i fredags.
  • jag hittade fina trikåtyger på tygmässan i lördags och för att jag inte gjorde slut på en massa pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar