10 oktober 2011

Lite allt möjligt och måndagslistan.

Godmorgon på er allihop. Här är vädret grått och regnigt vilket ju lätt kan medföra att man känner sig lite seg och trött men faktiskt inte jag. Jag vaknade pigg och redo för dagen. Vilken skön känsla. Det har jag inte varit bortskämd med det senaste. Stella är ivägskickad till skolan och Noel sover fortfarande vilket är väldigt ovanligt. Eftersom han sover länge så planerar jag ett besök på Öppna Förskolan. Det var länge sedan vi var där. Med Stella var jag där var och varannan dag men med Noels sovtider har det aldrig riktigt passat men det idag funkar det och vi kommer till och med kunna vara med på sångstunden. Tjoho!

I veckan planerar jag inga stora saker. Jag måste försöka att inte ta ut mig det första jag gör för även om jag känner energi så är det så lätt att jag tar ut mig och blir dålig igen. Lite städning i tvättstugan ska jag få gjort, gå på kursen ikväll och vi ska plocka äpplen och komma igång med att göra äppelmos och annat gott. Med andra ord inga stora saker men inte sysslolös.

Idag är det måndag och jag är glad för att:
  • jag känner mig mycket bättre och piggare.
  • det varit en så trevlig helg med kalas och middagsgäster.
  • det inte bara varit tråkväder utan lite sol också.
  • barnen är så söta, goa och glada, för det mesta.
  • Stella fick sova över hos sin favoritkompis.
  • i stort sett alla födelsedagspresenter och julklappar till barnen är inköpta.
Jag gillar måndagslistan. Det är så bra att påminnas om allt som är bra. Det är så lätt att fastna i allt det tråkiga och gråa.

Ha nu en underbar vecka. Jag önskar er alla lite solsken.

1 kommentar:

  1. Vad roligt att höra att du känner dig piggare. Klok är du också som inte tar ut dig för hårt i början. Att gå till Öppna förskolan kan vara jobbigt nog ibland. Jag minns de första månaderna när vi gick där då kunde jag bli stressad bara av att ha en tid att passa, med det kom huvudvärken och väl hemma igen var jag helt slut. Men sångstunden är ju så mysig så det är värt att pallra sig iväg ibland. Tyvärr passar inte höstens schema med min lillas sovtider så vi har inte varit en enda gång denna höst. Sköt om dig! Kram Linda

    SvaraRadera