12 oktober 2011

Sjukstuga.

Idag håller vi oss hemma. Pappan är hemma också. Igår när jag hämtade lille Noel hos sin farmor, som han tillbringade eftermiddagen med, hade han över 39 graders feber. Det var en ynklig liten kille. Han somnade i soffan vilket verkligen inte är något han gör. Så låg han senast när han en minibebis. Vällingen vägrade han röra. Under natten började han spy. Usch usch! Vi hoppas på att det hade med den höga febern att göra men förstår ju att det antagligen är magsjuka. Jag avskyr magsjuka.

Eftersom vi inte kan träffa folk går vi här hemma med lite lätt ångest och väntar. Medan vi väntar har pappan städat lite ute i trädgården och på altanen. Jag syr. Fast mest sprättar jag. Jag får inte till det som jag vill så jag gör om och gör rätt om och om igen. Men till slut ska det väl bli bra tror jag. Blir det som jag vill så kommer det bli en riktigt fin klänning. Ja för någon tunika känns det inte som längre. Det är lite det roliga med att sy. Det blir inte alltid det man har tänkt sig men det betyder inte att det är fel.

Håll nu tummarna där ute för att inte resten av familjen blir sjuka. Jag har faktiskt ingen större lust med det.

En ynklig liten Noel

2 kommentarer:

  1. Husfrun: ja nu är han bra mycket bättre. Springer runt och gör massor med bus.

    SvaraRadera