11 oktober 2011

Symötestisdag - kjol och tunika.

Hej hej på er alla handarbetsglada. För första gången på länge har jag faktiskt något att visa upp. I lördags fyllde min systerdotter två år så då behövdes det en födelsedagspresent förstås. Jag sydde en liten kjol i det fantastiska uggletyget och en liten sak till som jag inte kan visa här riktigt än.

Det går framåt på sömnadskursen. Efter flera omgångar av mönsterritande har jag äntligen klippt ut delarna och börjat sy. Jag är inte riktigt nöjd med resultatet så här ska sprättas och sys om men så är det ju när man syr kläder. Jag hoppas på att kunna börja med ett nytt plagg nästa vecka. Kan inte bestämma mig om det ska bli en kjol eller en väst i svart päls. Vi får se.

4 kommentarer:

  1. Vilken enormt söt kjol! Imponerande!

    SvaraRadera
  2. Vilket fantastiskt gulligt uggletyg och så fin kjolen blev!! Urtjusigt!

    SvaraRadera
  3. Å, det där uggletyget alltså. Supersött!

    SvaraRadera
  4. De där ugglorna var supersöta!

    SvaraRadera