24 oktober 2011

Måndagslistan.

Två favoriter: skinka och smör.

Idag är det måndag och jag är glad för att:
  • det har varit en lugn helg.
  • fredagskvällen blev till en sleep-over. Katrin och jag ritade mönster långt in på natten och sen sov vi länge på morgonen. Det var väldigt trevligt.
  • hela familjen kommit ut på flera sköna höstpromenader.
  • listan på saker att pyssla till jul börjar se ut som en lagom och bra lista.
  • Stella engagerar sig så mycket för vårt julklappsprojekt. Vi ska skicka paket med mat och saker till familjer i Lettland i år.
  • min man gjorde en så bra presentation på sitt jobb. Han var så nervös innan men gjorde det bra. Duktiga han!
  • livet är bra trots att det är höst
Hur veckan ser ut vet jag inte så noga. Imorgon ska jag på läkarbesök och på fredag ska jag på tjejkväll. Det är det som är spikat redan nu. Jag hoppas att solen ska skina på dagarna så att jag har energi att sy och greja här hemma. Just nu i mitt huvud handlar det mest om vad jag ska sy för Halloweendräkt till Noel. Några idéer har jag men jag har inte bestämt mig ännu. Men vänta, jag ska ju på tygmässa på lördag! Det ser jag verkligen fram emot.

Jag önskar er alla en skön vecka!

4 kommentarer:

  1. Härlig måndagslista! :) Och vad kul att sy egen Halloweendräkt! Händigt värre!

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten: Vi får väl se med den där Halloweendräkten.

    SvaraRadera
  3. Anna21:03

    Blir så glad av att läsa din måndagslista! Du hjälper mig att tänka på och komma ihåg allt bra runt om mig. :-) Fortsätt så!

    SvaraRadera
  4. Anna: Tack! Vad bra att den uppmuntrar någon. Välkommen hit!

    SvaraRadera