24 september 2012

Brrr, jag fryser.

Och så kom kylan med besked. Det var fasligt kallt när Noel och jag begav oss till förskolan idag och jag var glad att han hade mössa på sig.


I dag har jag suttit här vid datorn i timmar. Det är mycket att göra på jobbet och mycket av det är att sitta just här vid mitt fina skrivbord och knappa på tangenterna. Det har jag inget emot men det hade varit bra mycket skönare om värmen i huset varit igång. Vi brukar försöka vänta så länge som det bara går med att sätta på värmen men nu anser jag att vi har nått dagen då det är dags så jag var just nere och skruvade igång pannan. Det är ju inte riktigt meningen att jag ska behöva sitta här med raggsockar (vilket jag gärna gör eftersom det är mysigt), långärmad stickad tröja, fleece-jacka och halsduk. Ja det är en syn ska jag säga. Hade behövt vantar också men det är så krångligt att skriva då. Jag läppjar på mitt te men det hjälper bara väldigt kort så nu hoppas jag att värmen rappar på annars får jag åka och köpa mig en värmefilt.

2 kommentarer:

  1. Ja, usch och fy vad kallt det har gått och blivit då!! Jag vill ha sommaren tillbaka, inte riktigt redo för det här kalla än känner jag....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sommar hade verkligen inte varit fel. Kyla är inget roligt alls. Välkommen hit! Hoppas du tycker om stället;)

      Radera