28 september 2012

God morgon!

God morgon på er alla fina vänner. Här i Göteborg skiner solen och jag har unnat mig en lyxfrukost. Ja i alla fall vad som klassas som en lyxfrukost för mig. En smörgås med skinka och paprika är lyx i min värld. Det blir så när man väldigt sällan äter bröd. Till det blev det äggröra och två smala, väldigt smala, skivor med brieost (brie äter jag inte heller).


I går köpte jag mig en temugg att ha på jobbet. Det är inget speciellt med den förutom att den inte ser ut som någon annan mugg jag har hemma. Den är turkos och räfflig och fin. Perfekt att ha på jobbet.



Jag fick även äntligen köpt valnötter. Jag älskar valnötter och har inte haft några hemma på länge. Bra att ha på skrivbordet att snaska på till tet.


Detta är mitt mål idag. Andas och låta bli att stressa upp mig över att jag har massor att göra och skulle behöva ett par timmar extra ensam utan barn. Det är bara att ta det som det kommer och göra det som inte hinns med senare.


Ha en bra dag nu allihop. Det ska jag ha.

3 kommentarer:

  1. Jag älskar också valnötter, underbart gott!!
    Visst har vi haft en härligt solig dag här i Göteborg!! Njuter i fulla drag!!

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  2. Underbart med lyxfrukost, det ska man verkligen unna sig på helgerna tycker jag :-)

    Kram på dig och hoppas att du får en fin första oktober!

    SvaraRadera
  3. Mmm, så gott med lyxfrukost! :)

    Och du, den där koppen är hur fin som helst. Jag är ju svag för koppar jag och maken suckar varje gång jag kommer dragandes hem med en ny kopp. Hur många kan man behöva? Få se nu... MÅNGA! ;)

    Har du vägarna förbi Skåne får du svänga förbi och hämta lite valnötter. Vi har hur mycket som helst och har inte ens ätit upp förra årets skörd än och just nu skördar vi årets omgång.

    Skit i stressen vännen. Innan du går och lägger dig på kvällen ska du räkna upp allt du har gjort under dagen istället för att tänka på det där du inte hann med. Du är good enough - glöm inte det.

    Kram Lotta

    SvaraRadera