04 september 2012

Månadens utmaning.

Eftersom jag tränar så mycket så behöver jag ha någon morot för att det ska bli lite mer intressant. Det blir ju lätt samma och det vanliga annars. Varje månad bestämmer jag mig för en liten utmaning som ska vara lite mer rolig än jobbig. Man kan inte bara ha som mål att få massor med muskler eller gå ner i vikt eller vad det nu kan tänkas vara som är anledningen till att man tränar. Jag behöver något kul, något jag vill kunna men inte riktigt klarar av.

Jag har ramlat in på det här med yoga och jag älskar det. Jag har väl alltid misstänkt att det är något för mig men med min stelhet i lederna har jag inte ens kunnat föreställa mig att det är något jag skulle klara av. Det är svårt men jag märker att lederna klarar mer och mer för varje gång och det om något gör mig glad. Jag lägger in minst ett yogapass i veckan för att sträcka på leder och muskler. Musklerna behöver vila också inte bara anspänning. Jag är på en låg nivå i yogavärlden än så länge och jag har inte som mål att bli någon yogaguru. Vardagsyoga räcker gott för mig.

Månadens utmaning blir därför att göra tio solhälsningar varje morgon. Ett bra sätt att väcka kroppen, börja med avslappning och låta lederna vakna till liv efter natten. Så om en månad borde jag vara helt grym på det här med solhälsningar.

2 kommentarer:

  1. Men herregud skulle jag göra det som är på bilden skulle det bli tack o gonatt. Jag rasar ihop på golvet helt enkelt.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej nej, det skulle du inte alls. Det är inte speciellt svårt faktiskt. Och det behöver inte alls se snyggt ut. Börja med en och öka till fem. Testa!

      kram!

      Radera