19 september 2012

Lätt ångest.

Jag har träningsångest. Mitt vänstra knä vägrar samarbeta med mig. Inflammationen blir bara värre och med ett smärtande knä som är dubbelt så stort är det svårt att träna. Ännu är det inte cortisonläge eftersom jag inte tagit min medicin tillräckligt många dagar ännu men det är ju där vi kommer hamna. Knät och jag. Spruta tre gånger in i knät och voila jag kan träna igen men först VÄNTA.

I min ångest försöker jag komma på hur jag ska träna men det är svårt. Just nu kan jag inte stå i plankor, göra armhävningar och faktiskt knappt vanliga sit ups. Vad hittar man på då? Jag kan ju inte bara träna armar liksom. Dilemma helt klart. Jag surfar runt på mina favoritbloggar när det kommer till träning för att se vad jag kan hitta där men just nu ser jag inget jag kan göra. Bara en massa roligt som jag skriver ner på väntelistan. Suck och usch.

De bloggar jag är på mest när det kommer till träning och hälsa är Smaljeansen, ett bättre du och ceciliafolkesson.se. Där kikar jag in flera gånger om dagen för att se vad de har för sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar