15 september 2012

Fredagstankar.

Klockan är efter läggdags. Min kära vän Hanna har varit här med sin dotter som är lika gammal som Stella. De två tjejerna älskar varandra. Hela kvällen har de suttit på Stellas rum och målat naglarna, fnittrat och spelat spel på datorn. Underbara ljud från underbara barn. Hanna och jag har suttit i soffan med varsin kopp te och mörk choklad. Vi har pratat, fnittrat lite men faktiskt mest varit allvarliga.

Det har varit en underlig vecka för mig. Jag har varit på arbetsintervju och jobblunch och börjat jobba. Jag har suttit vid datorn och varit viktig flera timmar om dagen. Väldigt konstigt. Jag har tänkt mycket och undrat över vad allt detta betyder och ska leda till. Jag har ramlat in på något som ligger helt utanför det jag har tänkt mig. Det passar inte in i min mall av vem jag är men ändå känner jag mig nöjd och förväntansfull. Detta kan bli kanonbra eller så blir det pannkaka men vilket som blir bra känns det som för jag kommer lära mig något på vägen. Det jag lär mig kommer vara bra oavsett. Konstigt eller hur? Det känns lite som mitt liv "as I know it" är på väg bort och bli något annat och det känns bra. Jag tror på att detta kan bli bra. Jag tror att jag kommer lära mig så mycket och växa en massa och det känns helt otroligt. Sex år har jag varit borta från arbetslivet och nu ska jag in i det igen men på ett helt annat sätt än vad jag är van vid och det passar perfekt för jag är en helt annan människa än vad jag var för sex år sedan. Den jag är nu passar för det här.

Detta är verkligen ett år av förändring. Tänk att det är så att det man önskar kan man få. Jag tror verkligen på det. Om man tror tillräckligt på något och definierar det för sig själv så kommer det att hända för då finns det. Om man skriver ner det i sin dagbok, gör en visionskarta med bilder eller säger det till en god vän spelar ingen roll men det att man definierar det är nyckeln. Man måste själv våga säga det högt och göra det sant. När man har gjort det så börjar det hända saker. Man tycker sig se det man önskar överallt. Som när man längtar efter att bli gravid så ser man inget annat än magar i vädret överallt. Precis så är det med det här. Sinnet är inställt och saker framhävs och blir tydliga. Man hittar en artikel i en tidning, man ser en bild, någon börjar prata om den där boken man precis börjat läsa men aldrig hört talas om innan eller den där personen som man inte hört från på länge ringer plötsligt. För att saker ska hända behöver man göra det verkligt och när man har gjort det så börjar det ske mirakel omkring en. Det är så det är. Önska, definiera och du får resultat. Jag lovar!

Så där, det var mina tankar en fredag som denna. Sov nu gott kära vänner så ses vi imorgon.

P.S Något mer fantastiskt har hänt i min lilla värld men det är hemligt än så länge men imorgon kanske jag får berätta. Det är helt fantastiskt och underbart!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att höra att livet leker! Jag är nyfiken på imorgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp här leks det massor!

      Radera