26 september 2012

Igen och igen och igen,.

Jag bara måste säga det igen: jag älskar yoga!

I dag gick det bra på yogapasset. Förra veckan fick jag gå ut efter tio minuter för mitt knä skrek neeeeej men idag gick det bra. Jag fick pausa lite ibland men det är ju så bra det här med yoga att man verkligen bara gör som man själv klarar av. När jag gör vissa saker så ser jag ut som en elefant som försöker sig på att gå på lina för att i nästa stund se ut som en graciös dansare (ja i alla fall nästan men ni fattar).

Efter en timme yoga bestämde jag att jag skulle klara av mage, rumpa och lår-passet också vilket inte var några som helst problem. I en övning fick jag komma på en egen variant för man skulle stå på knäna och det går inte. Stå på knäna är något jag aldrig kan göra.

Det verkar som jag är på banan igen. Jag hoppas det i alla fall. Vi får väl se vad knäna säger imorgon när jag vaknar men jag är positiv. Mår de bra så blir det zumba imorgon. Som jag har längtat.

Jag älskar att träna! Jag älskar yoga!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt! Jag kan känna din entusiasm och det är nästan så att jag vill gå på ett pass själv trots att jag inte gillar yoga! :)

    SvaraRadera
  2. Åhhh, jag bir alldeles varm av att läsa Dorro och dessutom väldigt sugen på att testa yoga. Men först ska jag ta det stora steget att bege mig till ett gym och lösa gymkort. Ett steg i taget.

    Men heja dig! Du inspirerar vännen. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera