10 september 2012

Jobbintervju.

I dag har jag varit på jobbintervju! Det var väldigt roligt och intressant. Ett jobb som jag ramlade över och som jag aldrig skulle ha sökt för det är inte ens i närheten av vad jag har erfarenheter av. Jag fick ett telefonnummer och ett namn och orden: det här skulle passa dig. Jag visste inte vad det var för företag eller vad de gjorde men jag ringde. I fredags. Det var ett väldigt trevligt samtal och vi bestämde att vi skulle ses på måndag. Bara så där.

Under samtalet idag förstod jag väldigt snabbt att det inte var en intervju utan ett samtal om hur allt skulle gå till. Vad jag skulle göra och vad jag skulle bli inom företaget. Alltså det var tydligen redan klart enligt honom. Jag satt helt fascinerad och bara lyssnade och inflikade ett annat här och där. Det är ett litet bolag och till en början är det en praktik. Jag ska läras upp för att sedan kunna ta över positionen som säljchef. Jag säljchef. Verkligen intressant!

På onsdag ska vi ses och äta lunch och planera vidare och sen är det meningen att jag ska sätta igång och jobba. Ojoj, hur gick detta till? Jag är exalterad.

2 kommentarer: