26 september 2012

Det här med pesto.

Ibland är det så att något väldigt enkelt ter sig svårt i huvudet så därför blir det aldrig av att man gör det. Så är det med pesto för min del. Jag vet att det är urenkelt och att det går snabbt och ändå drar jag mig för att göra det.

Jag gör min pesto med ruccola istället för basilika för det tycker jag är godare.



Istället för att bara använda pinjenötter tar jag även cashewnötter för jag tycker att pinje har så genomträngande smak så jag blandar gärna.


I med en massa ruccola tillsammans med alla nötterna och blanda blanda


så det blir en sådan här röra av det hela.


Vitlöken är oerhört viktigt. Ingen pesto utan vitlök!


Det ska vara mycket parmesanost men jag hade inte så mycket hemma så det fick bli så mycket som jag hade.


Olja, mycket olja. De flesta använder nog olivolja men jag tar raps.


När det är klart ser det ut så hör. Grönt och fint!


Här är hjälpredan. Han skalade vitlöken åt mig för det är ju ett måste när man ska använda den i pesto


1 kommentar:

  1. Finaste lille hjälpredan. :)

    Jag älskar pesto! Men jag kör basilikavarianten och fryser in så att jag har så att jag klarar mig hela vintern. Ljuvligt gott! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera