14 september 2012

Inflammationssäsongen har börjat.

Vädret har bytt från sensommar till höst. Idag blåser det väldans mycket och det regnar i sidled. Att vädret slår om känner jag alltid väldigt tydligt i min kropp. Värken ger sig till känna på ett mycket tydligare sätt än på sommaren men framför allt kan jag räkna med att inflammationerna i lederna kommer som ett brev på posten.

Det hann knappt slå om till kyligare luft så åkte jag på en inflammation i ena knät. Fel knä av någon anledning. Jag har alltid problem med höger knä så det är det knät som brukar svullna till dess dubbla storlek men denna gången är det vänster knä som spökar. Lite småjobbigt att ha ont i båda knäna samtidigt känner jag.

Som tur är så får jag träna även när jag har inflammationer så länge det inte gör allt för ont. Det finns alltid något att träna. Man får inte ont i knäna av att träna magen i alla fall inte om man gör plankan på tårna som jag gör.

Jag är van vid inflammationerna men roligt det är det inte.

4 kommentarer:

  1. Huamej låter verkligen ingé vidare! Du lär få en grym mage...

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe! Ja man får träna det man kan.

      Radera
  2. Härlig inställning att man kan träna en annan kroppadel. Krya på ditt knä!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får försöka vara positiv i alla situationer.

      Radera