07 september 2012

En rosa dröm.

I höst och vinter vill jag glassa runt i den här helt fantastiska kappan. Jag blir lycklig varje gång jag tittar på den och jag vet att jag skulle känna mig finast i världen i den. Jag skulle ha Mary Poppinsskor och en chic svart mössa eller rentav hatt till. Ja och en svart stilren väska i läder. Jag skulle gå runt och försöka vara den som jag känner mig som bärandes kappan. En person som har båda fötterna på jorden men huvudet i det blå. Med en mängd önskningar som ska ska slå in när tiden är inne och jobba med det bästa som finns och känna mig som ett proffs. Hålla två underbart fantastiskt fina barn i mina händer och prata om dagen tillsammans och mysa av att vara tillsammans eller promenera med kärleken i mitt liv och vara lycklig över att jag är jag tillsammans med honom. I kappan slår drömmar in och allt känns lätt och greppbart. Kappan får människor att titta upp och le och sedan föra leendet vidare till andra.

Kappan är en rosa dröm. Den är magisk.

Min undran är var denna kappa finns? Det är bara en bild jag funnit ute rymden och den saknas mig.

8 kommentarer:

  1. Verkligen en rosa dröm:)
    Jag, för min del, skulle aldrig i livet ta på mig en rosa kappa men snittet är fantastiskt och som du beskriver det är jag beredd att ändra mig ;)

    Visst kan man drömma om att livet skulle vara precis så, till och med sätta upp mål att om jag bara har det eller når dit - vad det än må vara, kanske en kappa - så blir det precis så där perfekt och lyckligt. Men det är ju livets berg- och dalbana som skramlar fram alla de där känslorna med lycka, förtvivlan, hopp och misslyckande och när man bara stannar upp och tänker efter så har man ett så rikt liv.

    Men jag instämmer att den där känslan av att nu är jag rätt, känner att jag behärskar min proffession till fullo, står med båda fötterna på jorden och är trygg men kan ändå drömma galna drömmar och vara lekfull - den känslan vill jag också ha! Med eller utan rosa kappa:)

    Ha en fin helg!
    Kram Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går alldeles utmärkt utan rosa kappa. Det är känslan vi vill åt sen vad som ger oss det får vi söka efter allt eftersom.

      kram, dorro

      Radera
  2. Åhh ja det låter helt underbart. Men var finns den tro? Det är nog många fler än du som undrar. Jag gillar tanken med kappan :) Det var kul att läsa och jag känner igen mig själv lite. Kanske inte med en rosa kappa men med annat. En del kläder/saker får en verkligen till att starta tankar i huvudet.

    Hoppas du finner den rosa kappan. Jag hojtar till om jag ser den :)

    Kram och trevlig helg till dig!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är roligt vilka känslor olika saker ger oss. Vad det gör med våra sinnen. Det är en härligt att få drömma.

      kram dorro

      Radera
  3. Oooh, helt underbar kappa! *önskar mig*
    Särskilt med hela fantastiskt fina situationen du beskriver runt kappan.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vem önskar sig inte den kappan. Vad roligt att du besöker mig.

      kram dorro

      Radera
  4. Det är du som gått en mönsterkonstruktionskurs, darling. Sätt igång bara!

    SvaraRadera
  5. Emma20:27

    Sök och du ska finna!
    http://www.ebay.com/itm/women-pink-trench-long-coat-wool-blend-jacket-ruffle-syle-slim-fit-XS-S-M-L-/180919780237

    SvaraRadera