15 september 2012

Klädhögar.

Det här med kläder är ett evighetsjobb känner jag.De ska tvättas, vikas, för små kläder eller för stora kläder ska sorteras ut och sen ska allt läggas in i garderoberna. Det tar aldrig slut.

I dag har jag tagit fram kassarna med barnens för små kläder med målet att hitta alla Noels bebiskläder som lille Erik behöver nu. Detta orsakade totalkaos för då blev det ju förstås så att jag satte igång att sortera allt i storleksordning och det som redan låg på sängen i väntan på att sorteras gjorde att det nästan blev omöjligt att hantera. Jag behöver sortera bland mina kläder. Jag har en massa kläder som nu är för stora och när jag ska klä på mig blir jag tokig för jag hittar aldrig det jag vill ha. Allt som inte används ska packas i vakuumpåsar och läggas undan med förhoppningen om att aldrig behöva användas igen.


När jag hade grejat med det tog jag tag i Noels kläder som har idag och bar upp från skåpet i tvättstugan till hyllan i hans rum. Återigen en massa vikande och staplande i högar.


Stellas kläder har jag inte tagit tag i än för jag orkade inte mer så det får bli en annan dag. I stället satte Stella och jag upp några hästplanscher på hennes vägg och den finaste klänningen vi vet fick också hamna på väggen.


Det har jag pysslat med idag. Kläder i all oändlighet och än är det mycket kvar att göra. När jag är klar med kläderna ska handdukar, sängkläder och dukar sorteras. Som sagt: ett evighetsarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar