02 oktober 2012

Brist.

Jag suktar efter en utelunch. Jag är inte den som är på stan speciellt ofta och jag äter ännu mer sällan ute men det senaste har jag längtat efter det av någon anledning. För att vara mig är det ganska ovanligt att länga hemifrån för som min fina vän Hanna sa: Du älskar ju att vara hemma. Hon har helt rätt i det men tydligen har jag brist på sofistikerat sällskap när jag sitter här vid min dator och jobbar på dagarna. Vet inte vart det kommer ifrån men så är det.

Så är det någon som känner för en lunchdejt?

8 kommentarer:

  1. Hade varit jättetrevligt, men jag tror vi befinner oss lite långt ifrån varandra!

    Hoppas du hittar någon i närheten:) det är mysigt att äta lunch ute då och då.

    Kram Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd det där med avståndet tycker jag. Hade varit supertrevligt att träffas.

      Radera
  2. Ja jag skulle jättegärna vilja äta lunch ute. Imorgon fyller dottern år och då vill hon att vi ska äta på Frasses. Inte riktigt min önskemat men vad gör man inte för hennes skull :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt med födelsedag. Ha det så mysigt på Frasses;)

      Radera
  3. Hade jag varit nära så gärna! Jag älskar att komma ifrån och äta lunch ibland. Man uppskattar hemma mer efter en lunch :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har en bit att åka helt klart. I och för sig hade en tur till N.Y för en lunch suttit fint men det får bli en annan gång.

      kram

      Radera
  4. Hade jag befunnit mig på lite närmare avstånd hade jag kommit som ett skott vännen. Då hade vi minsann lunchat bort några timmar ihop. :)

    Det blir inte så ofta som jag lunchar ute men i fredags hade jag och äldsta dottern lunchdate och veckan innan hade jag och den yngsta detsamma. Lite lyxigt och hur mysigt som helst. Shopping, lunch och tid bara vi två. Det behöver man ibland.

    En dag får vi allt ta och träffas vännen. Jg trr att vi skulle sratta så vi får kramp i magen. ;)

    Tack fina, fina du för att du finns därute med din stora famn. Du anar inte hur glad jag blev över ditt omtänksamma och fina mail. Det betydde mycket för mig och tårarna sprutade av tacksamhet över en sådan fin vänskap. Du är en bloggsyster som jag uppskattar oerhört mycket En kvinna med ett stort hjärta. Tack för att du finns!♥ Och du, jag har inte gömt bort ditt fina brev. Svar kommer.

    Jag är lite mer onsynlig i kommentarfälten dessa dagar. Men jag läser vännen, hela tiden. Fattas bara annat. :)

    Sköt om dig och stor kram till dig.♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finaste Lotta! Jag tycker absolut att vi ska ta och träffas. Vi får planera in det framöver. Vore underbart att skratta bort ett par timmar med dig.

      Jag kände så för din situation då när jag mejlade och ville bara att du skulle veta att jag tänkte på dig. Man kan inte ha för många vänner som bryr sig.

      Jag är inte heller lika aktiv i kommentarsfälten nu när jag börjat jobba men precis som du så läser jag varje dag. Tack för alla fina kommentarer jag fått idag. Nu har jag fått en ordentlig Lottados. Det var behövligt.

      Ta hand om dig vännen. Stor kram

      Radera