17 oktober 2012

Stora portioner.

Jag förundras lite över att jag inte testat det här med periodisk fasta tidigare. Det är ju helt perfekt för mig. Jag har aldrig varit bra på det här med frukost men har absolut blivit väldigt mycket bättre på det under året då jag ju har tränat på det. Men helt passar det mig inte att äta när jag just vaknat. Att sätta mig och greja vid datorn, städa eller vad som står på schemat i början av dagen är mer min melodi och sedan äta när klockan passerat mitt på dagen. Det är så jag har fungerat sedan jag var liten. Därför är detta sätt att äta helt perfekt. Visst är jag hungrig stundvis men biter man ihop en stund så försvinner hungern och allt blir lätt igen. Om jag fokuserar på att inte få äta då blir det ju förstås väldigt jobbigt men om jag sysselsätter sig med det jag behöver göra så känns det inte.


Eftersom jag äter under en ganska kort tid av dygnet så behöver portionerna vara rätt så stora. Jag ska ju trots allt få i mig samma kalorimängd som vanligt men på kortare tid. Jag som inte är bra på att äta stora portioner får jobba lite på den biten men äter jag långsamt så går det rätt okej. Gårdagens middag blev tacokyckling med keso och de grönsaker som fanns i min tomt gapande kyl. Det var gott.

Nackdelen med detta sätt att äta för min del är att jag märker att jag blir sugen på en massa onödigt men det försvinner helt (nästan) när jag fått i mig mitt första mål för dagen. Kanelbullar och choklad lockar väldigt på förmiddagen kan jag säga men jag motstår och tar mig en kopp te istället. Mycket te blir det!

Nu funderar jag på om jag ska äta som vanligt på helgerna eller om jag ska göra så här hela veckorna. Det är ju trevligt att äta frukost med familjen på helgen vilket ju aldrig hinns med på vardagarna. Jag får filura på det en stund.

Nu ska jag sätta igång min dag. I dag är det möte på Clarion Post och ikväll är det Grey´s.

Det är onsdag. En favoritdag.

1 kommentar:

  1. Alltså jag verkligen älskar frukost! Det är lätt den bästa måltiden på dagen för mig! Så jag skulle nog aldrig klara av periodisk fasta...

    SvaraRadera