25 oktober 2012

VAB-torsdag.

I dag är jag hemma med lillkillen. Han är trött och lite hostig. Det är ingen större fara med honom men jag känner att lite hemmavila kan vara på sin plats så han får vara hemma med mig idag. Det innebär att det inte kommer bli mycket jobb gjort för min del och att mina öron antagligen kommer att fyllas av gnäll och bolibompa. Visst låter det skönt? Men det kommer även bli en hel del kramar och pussar så det ska nog kompensera för gnället.

Jag har sovit dåligt inatt. Har legat och tänkt på min träning, på maten, på jobbet, på familjen och allt däremellan. Allt ska balanseras och få sin del av min uppmärksamhet. Självklart är det familjen som prioriteras och jobbet men för mig är ju träningen ofantligt viktig så den måste få sin del utan att det känns stressigt. Jag vill njuta av min träning. Det är viktigt.Sådant här brukar lösa sig ganska lätt oftast men jag brukar behöva ta mig en funderare, skriva ner lite hur jag vill ha det och sen faller det på plats. I helgen ska jag ta mig tid till att planera och tänka så att jag är förberedd för min fokusmånad.

I dag är det zumba på kvällen och före det styrka i gymmet. Det blir ingen träning på dagen eftersom lillkillen är hemma och det går sällan bra att träna när han är hemma. Dagens måltider ser ut som följande:

frukost: fil med musli, grov smörgås med ett ägg och en banan
mellis: kesella med bär
lunch: keso, kallrökt lax, avokado och paprika
mellis: kesella och bär
middag: rödbetssoppa med lök och lite annat gott
kvällsmål: Finn Crisp med lite brie


1 kommentar:

  1. Krya på lillkillen!
    Vad gott det låter med Finn Crisp, jag glömmer bort dom emellanåt :)

    KRam Linda

    SvaraRadera